Ważna rola serwisu w chłodnictwie
Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Handlowe COOL to polska prywatna firma chłodnicza posiadająca własne nowoczesne produkty fabryczne i szeroką, które dały fundament do stania się poważnym konkurentem wśród wykonawców kompletnych instalacji obejmujących projekt, wykonanie, uruchomienie i co istotne: serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Serwis jest bezdyskusyjnie ważnym elementem całej strategii przedsiębiorstwa w realizacji celów głównych kierunków aktywności firmy. Każda szanująca się firma oferująca kompleksowe rozwiązania chłodnicze bez solidnego zaplecza serwisowego nie ma racji bytu dlatego COOL dba o jego rozwój.
Dział serwisu przynosi korzyści na skutek działań w kilku obszarach:
- bezpieczeństwo działania instalacji i urządzeń u klienta poprzez zapewnienie profesjonalnego uruchomienia, prowadzenie serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego
- ocena produktów własnych, wnioski modyfikacyjne
- pozyskiwanie kolejnych klientów i zamówień dzięki cyklicznym kontaktom z klientami i wsłuchiwanie się w ich potrzeby
W firmie prowadzi się konsultacje wewnętrzne, w których głos serwisu ma duże znaczenie. Dzięki naszym serwisantom wprowadzono wiele mniejszych i większych zmian przekładających się na poprawę jakości oraz funkcjonalności. Poniżej wymienionych jest tylko kilka działań:
- poprawa jakości poprzez nowe procedury od etapu zamówienia komponentów, przyjęcie towaru, poprawę procesów produkcji i kontroli jakości
- modernizacja fabrycznych stanowisk testowych
- optymalizacje projektów szaf elektrycznych
- poprawa selekcji komponentów
- poprawa i uzupełnienie dokumentacji technicznej
- szereg innych drobnych innowacji
Wspólnym wysiłkiem wszystkich działów, z handlowym włącznie, opracowano i zdecydowano się na wprowadzenie od roku 2019 opcji NET Pakiet w ramach wyposażenia seryjnego chillerów. Dotyczy to urządzeń AQUACOOL i AQUACOOL GREEN ( R290) wyposażonych w sterowniki MCX marki Danfoss. NET Pakiet to moduł monitoringu bezprzewodowego wykorzystującego technologię GSM, który okazał strzałem w dziesiątkę. Pakiet znacznie poprawia funkcjonalność urządzeń i podnosi skuteczności i szybkość działania serwisu, daje możliwość właściwego przygotowania się do naprawy w przypadku konieczności przyjazdu na miejsce pracy urządzenia. Przynosi również oszczędności na skutek ograniczeń wyjazdów nieuzasadnionych serwisu, ponadto umożliwia:
- szybką diagnozę
- korektę przypadkowych błędów ustawień wykonanych przez klienta
- dostęp do historii alarmów i możliwość analizy przyczyn ewentualnych awarii
- zaplanowanie działań prewencyjnych na skutek obserwacji parametrów roboczych (np. konserwacja, czyszczenie skraplaczy itp.)
- optymalizację ustawień
- reset i przywrócenie do pracy urządzenia po zatrzymaniach na skutek zdarzeń niekrytycznych
Opisany przykład opisuje podejście firmy obliczone na zadowolenie klienta od początku realizacji inwestycji po późniejszą eksploatację zamontowanego systemu.
Źródło i fot.: COOL