Kim dziś jesteśmy - Cool własna marka, własne siły i jasny kierunek Artykuły firmy Kontakt do firmy

23.06.2022

Własna marka, własne siły i jasny kierunek. Drodzy czytelnicy! w niniejszym artykule chcemy podzielić się z Państwem informacjami, jaką firmą COOL jest dzisiaj, jak się zmieniała w niektórych obszarach, co ma do zaoferowania i czym się kieruje w bieżącej i przyszłej działalności.

PPH COOL to istniejące już ponad 40 lat, polskie, prywatne przedsiębiorstwo, które stawia obecnie na dwa główne rodzaje działalności, tj wykonawstwo kompletnych instalacji chłodniczych i klimatyzacyjnych oraz produkcja urządzeń.

Dzisiaj PPH COOL jest jednym z największych polskich producentów agregatów wody lodowej, agregatów skraplających i zespołów sprężarkowych, z których wiele trafia do użytkowników w krajach na całym świecie. To co najważniejsze do podkreślenia to fakt, że firma jest liderem w produkcji i sprzedaży chillerów propanowych czyli z czynnikiem R290. Od wielu lat przedsiębiorstwo współpracuje z najbardziej znanymi producentami – dostawcami komponentów w Europie i ma ich bardzo szeroką bazę dzięki czemu dobrze radzi sobie z wszelkimi negatywnymi zjawiskami gospodarczymi wywołanymi pandemią w postaci np. braków produktowych.

COOL to również producent OEM produkujący urządzenia chłodnicze dla innych marek co jest przez zarząd firmy postrzegane jako jeden z bodźców podnoszenia jakości wszystkich produktów dzięki ścisłej współpracy z zamawiającym z określonymi wymaganiami. Widocznym rezultatem takiej współpracy jest uzyskanie przez zakład certyfikatu ETL, poświadczającego spełnienie wymagań przyjętych norm bezpieczeństwa w krajach Ameryki Północnej dla określonej gamy produktów co zdecydowanie poprawia konkurencyjność na tym rynku. W ofercie firmy jest wiele przeróżnych towarów uzupełniających, niezbędnych w chłodnictwie i klimatyzacji np. chłodnice wentylatorowe, skraplaczy, dry coolery marki STEFANI i wielu innych. W ofercie są również systemy klimatyzacji precyzyjnej, klimatyzatory domowe i klimakonwektory.

Firma przez lata próbowała realizować różne ścieżki rozwoju, próbowano sił w produkcji własnych pomp ciepła i zawierała umowy dystrybucyjne na produkty klimatyzacyjne innych marek. W ostatnich pięciu latach dokonano rewizji strategii i kierunków działań firmy. Na nowo zdefiniowano przewagi firmy na rynku oraz przyłożono dużą wagę do długoterminowych trendów rynkowych dotykających branżę HVACR. Firma postawiła sobie też pytanie jak chce być postrzegana na rynku.

Siła firmy tkwi we własnej kadrze inżynierów konstruktorów i własnym zakładzie oraz ogólnokrajowym zasięgu działu handlowego, którego trzon pracowników ma ogromne doświadczenie. Trendy , które przyjęto jako drogowskaz dla rozwoju firmy to ekologia promująca rozwiązania chłodnicze i urządzenia oszczędzające energię elektryczną, stosującą ekologiczne czynniki chłodnicze. W firmie wygaszono projekty, które niepotrzebnie ją obciążały i nie rokowały zyskami w określonej przyszłości jednocześnie rozpraszające zasoby intelektualne. Utrzymano jednocześnie współpracę handlową z producentami i dostawcami sprzętu klimatyzacyjnego w zakresie niezbędnym dla PPH COOL, którego samo nie produkuje.

Reorganizacja przyniosła kilka bardzo ważnych pozytywnych rezultatów:

  • poprawiły się wyniki finansowe
  • firma wyrosła na lidera w Polsce w technologii chillerów propanowych
  • uruchomiła produkcję pierwszych urządzeń na dwutlenek węgla
  • wzmocniła gałąź produkcji OEM
  • zwiększyła eksport

Własne nowoczesne produkty fabryczne i wspomniana szeroka oferta towarowa dały fundament do stania się poważnym konkurentem wśród wykonawców kompletnych instalacji obejmujących projekt , wykonanie , uruchomienie i co istotne: serwis gwarancyjny i pogwarancyjny. Serwis jest bezdyskusyjnie ważnym elementem całej strategii firmy w realizacji celów głównych kierunków aktywności firmy. Bez serwisu każda szanująca się firma producencka nie ma racji bytu.

Dział ten przynosi korzyści na skutek działań w kilku obszarach:

  • bezpieczeństwo działania instalacji i urządzeń u klienta poprzez zapewnienie profesjonalnego uruchomienia, prowadzenie serwisu gwarancyjnego i pogwarancyjnego
  • ocena produktów własnych , wnioski modyfikacyjne
  • pozyskiwanie kolejnych klientów i zamówień dzięki cyklicznym kontaktom z klientami i wsłuchiwanie się w ich potrzeby

W firmie prowadzi się konsultacje wewnętrzne, w których głos serwisu ma duże znaczenie. Dzięki naszym serwisantom wprowadzono wiele mniejszych i większych zmian przekładających się na poprawę jakości oraz funkcjonalności. Poniżej wymienionych jest tylko kilka działań:

  • poprawa jakości poprzez nowe procedury od etapu zamówienia komponentów, przyjęcie towaru, poprawę procesów produkcji i kontroli jakości
  • modernizacja stanowisk testowych
  • optymalizacje projektów szaf elektrycznych
  • poprawa selekcji komponentów
  • poprawa i uzupełnienie dokumentacji technicznej
  • szereg innych drobnych innowacji

Wspólnym wysiłkiem wszystkich działów , z handlowym włącznie, opracowano i zdecydowano się na wprowadzenie od roku 2019 opcji NET Pakiet w ramach wyposażenia seryjnego chillerów. Dotyczy to urządzeń AQUACOOL i AQUACOOL GREEN ( R290) wyposażonych w sterowniki MCX marki Danfoss. NET Pakiet to moduł monitoringu bezprzewodowego wykorzystującego technologię GSM , który okazał strzałem w dziesiątkę. Pakiet znacznie poprawia funkcjonalność urządzeń i podnosi skuteczności i szybkość działania serwisu , daje możliwość właściwego przygotowania się do naprawy w przypadku konieczności przyjazdu na miejsce pracy urządzenia. Przynosi również oszczędności na skutek ograniczeń wyjazdów nieuzasadnionych serwisu, ponadto umożliwia:

  • szybką diagnozę
  • korektę przypadkowych błędów ustawień wykonanych przez klienta
  • dostęp do historii alarmów i możliwość analizy przyczyn ewentualnych awarii
  • zaplanowanie działań prewencyjnych na skutek obserwacji parametrów roboczych (np. konserwacja, czyszczenie skraplaczy itp.)
  • optymalizację ustawień
  • reset i przywrócenie do pracy urządzenia po zatrzymaniach na skutek zdarzeń niekrytycznych

Opisany przykład opisuje podejście firmy obliczone na zadowolenie klienta od początku realizacji inwestycji po późniejszą eksploatację zamontowanego systemu. Wszystkie krytyczne kierunki działań firmy jak widać zazębiają się i będą dalej utrzymywane. Obecnie trwają prace na rozwojem linii chillerów z opcją FREE COOLING, które niebawem powinny wejść do sprzedaży w szerokim zakresie wydajności. PPH COOL ma na dzień dzisiejszy możliwości wykonania instalacji chłodniczej w całym spektrum potrzeb inwestycyjnych od wysokotemperaturowych projektów klimatyzacji precyzyjnej do koncepcji instalacji głębokiego mrożenia. Reasumując: firma chce być widziana jako wiarygodny dostawca rozwiązań ekologicznych dla chłodnictwa i klimatyzacji. COOL chce być "cool”.

Niepokojem napawa jedynie aktualna sytuacja gospodarcza czyli inflacja, niepewność rozwoju inwestycji, gorsza dostępność materiałów i komponentów oraz wszelkie negatywne zjawiska wywołane przez wojnę w Ukrainie.

Źródło i fot.: COOL